Masalah jerawat merupakan perkara yang sangat memalukan terutama pada golongan wanita. Terdapat bermacam jenis produk di pasaran untuk menghilangkan jerawat namun jerawat masih sukar dikawal malah mungkin meninggalkan kesan parut jerawat. Sebenarnya dengan mengamalkan petua menghilangkan jerawat secara tradisional, ia juga mampu mengatasi masalah jerawat dan mungkin lebih berkesan dari produk yang terdapat di pasaran. sekiranya anda masih mempunyai masalah untuk menghilangkan jerawat atau parut jerawat, cubalah petua ini.  

Petua menghilangkan jerawat
Tentu ramai dikalangan anda yang runsing dengan masalah jerawat. Sebenarnya terdapat petua menghilangkan jerawat yang sangat mudah dan menjimatkan dengan hanya menggunakan bedak sejuk dan air asam jawa. Petuanya ialah bancuh pekat beberapa biji bedak sejuk dengan air asam jawa. Kemudian sapukan pada bahagian yang banyak jerawat dan biarkan sebagai masker. Lakukan sebelum tidur dan bersihkan pada keesokkan hari. Jika diamalkan selalu, bukan saja muka anda bersih daripada jerawat malah petua ini menjadikan kulit muka licin dan lembut.



Petua Menghilangkan Parut Jerawat
Jika anda mempunyai masalah parut jerawat, anda hanya perlu mengamalkan petua menghilangkan parut jerawat ini. Bahan-bahan yang diperlukan ialah sebiji telur ayam dan kulit kayu manis. Caranya ialah dengan menggosokkan kulit kayu manis tersebut pada permukaan kasar dan campurkan putih telur. Sapukan pada wajah anda / tempat parut jerawat dan biarkan semalaman. Cuci dengan air suam keesokkan harinya. Amalkan petua menghilangkan parut jerawat ini sekurang-kurangnya 2 kali seminggu, insyaAllah, parut jerawat akan hilang.




Produk rawatan menghilangkan parut jerawat

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails